Stockholm 28 juni 2018

Magnus Palm ny VD för iProspect

Sveriges största performance-byrå iProspect förstärker ledningen och rekryterar Magnus Palm som ny VD. Magnus Palm kommer senast som VD på Creuna, en av Nordens ledande digitalbyråer med 160 anställda i Sverige. Tidigare har han arbetat som managementkonsult med fokus på digital transformation inom Acando, Etransformer och Quaint Strategy. Han har också varit IT-chef för Envirotainer, med ansvar för team i Stockholm, Frankfurt, Dallas och Singapore.

iProspect har haft en snabb tillväxt de senaste åren, från 2015 med en omsättning på 681 miljoner till 2017 då omsättningen nådde drygt 1,3 miljarder SEK. Samtidigt har antalet medarbetare ökat från 40 till idag närmare 80 personer.

I januari 2018 fick iProspects dåvarande VD Henrik Lidroth uppdraget att leda utvecklingen av Dentsu Aegis koncernens erbjudande i västra och södra Sverige, med en aggressiv investerings- och tillväxtplan för koncernens kontor i Göteborg.

- Efter en lång och ambitiös rekryteringsprocess är jag mycket glad att välkomna Magnus till iProspect och Dentsu Aegis. Magnus kombinerar en imponerande intellektuell kapacitet med ett stort hjärta och passion, precis vad vi vill ha för iProspect och övriga koncernen, säger Mattias Behrer, koncernchef på Dentsu Aegis.

- Jag har under hela min karriär haft ett brinnande intresse för digital utveckling, kommunikation och att skapa affärsvärde. Jag är imponerad av vad iProspect hittills har åstadkommit inom performance marketing och för den kunskap och passion som finns så väl inom iProspect som inom de andra byråerna inom Dentsu Aegis kring affärsdrivande kommunikation. Efter en spännande utvecklingsresa med Creuna känns detta som en perfekt match och en väldigt rolig utmaning. Jag ser fram emot att lära känna våra kunder och vidareutveckla iProspect tillsammans med alla mina nya smarta kollegor, säger Magnus Palm, tillträdande VD på iProspect.

Magnus Palm tillträder som ny VD för iProspect den 27 augusti och ingår i koncernledningen. Han rapporterar till Dentsu Aegis koncernchef Mattias Behrer.

Kontaktpersoner:
Mattias Behrer, 070-8666628