Dentsu Aegis Network gaat van start met geïntegreerd social advertising team

AMSTERDAM, 24 januari 2017 - Per 1 januari 2017 zijn de social advertising teams van iProspect en Isobar|Social Embassy samengevoegd. Het geïntegreerde social advertising team zal alle klanten binnen Dentsu Aegis Network voorzien van de beste social strategieën.

Social advertising is één van de snelst groeiende diensten binnen Dentsu Aegis Network en deze integratie sluit aan bij het verwezenlijken van de ambitie om leidend te zijn in de Nederlandse markt op dit vakgebied. Het team van 12 mensen wordt ondergebracht bij iProspect. Social advertising beweegt snel richting performance en klanten verwachten steeds vaker een geïntegreerde aanpak van social, search, video en display. Door social advertising bij iProspect onder te brengen speelt DAN in op deze toenemende vraag. Per 1 januari verandert de tagline van iProspect ook van ‘Driving Digital Performance’ naar ‘Driving Business Performance’.

Erwin Eikema, iProspect Operations Director over de samenvoeging van de social advertising teams. "Een succesvolle social advertising aanpak vraagt steeds meer om integratie van branding en performance elementen. Het samenvoegen van deze twee teams helpt ons om inhoudelijk deze stap te maken."

Het social advertising team zorgt voor de optimale inzet van sociale netwerken op het gebied van strategie, branding, leadgeneratie en campagnemanagement. Sterke visuele concepten, op resultaat gebaseerde creaties en goede technische ondersteuning leiden tot het beste resultaat voor social advertising campagnes. Door het gebruik van real-time data is het social advertising team in staat om snel kansen te signaleren en tussentijds bij te sturen, waardoor we de doelgroep beter bereiken en de impact van de campagne op de meest kostenefficiënte manier vergroten.